Svatobor

14. května 2018 v 15:23 | Motůrek |  Svatobor
Svatobor 2018
Všichni jsme se těšili na letošní akci, protože se jelo nejen na Svatobor, ale i Javor, což byla vzpomínka na naše dávné dobrodružství. Trasu si naplánoval Kalík, takže jsem čekal, že opět jako každý rok přinese drobné rozepře ohledně navigace. Dost jsem letos trénoval teorii, když jsem v Nepálu vyposlechl mnoho cyklistických historek a zkušeností. Ráno v sobotu byl sraz u Karla, čekali jsme na Kreslíka, který ještě musel na servis kola, ale aspoň jsme měli čas a klid na bohatou snídani, kterou nám Alice s Karlem nabídli. Díky!! Sešli jsme se v sestavě:
Kalík-vedoucí despota, Motůrek kulturní referent, Karel- kontrolní komise, Hombré- tmelič, Láďa- šéftrenér, Kreslík- znalec tras a zajímavých míst, Boban- dobrý duch týmu, plašan, Jitka a Michal- kámoši z BHA a spisovatel Honza. První zastávka byla plánována v Nepomuku, v tom vzdálenějším, ale všichni kromě mě zabloudili a ulehčili si trasu. Nicméně jsme se tam sešli, občerstvili se a jeli přes druhou pivní zastávku v Nalžovských Horách na Svatobor. Kreslík se utrhl, ale byl dojet a strhl se souboj mezi Karlem, Kalíkem a Láďou. Jak to dopadlo jsem neviděl, jelikož jsem si vychutnával trasu v zadní části pelotonu. Tam Boban zahazoval se slovy to je těžký!!! batoh. Bylo krásně a nahoře u rozhledny jsme se kochali výhledem na Šumavu. Večer se trochu zapařilo a jelikož jsme měli snídani až na devátou, vyráželi jsme docela pozdě. Rozumnější část výpravy navrhla, aby se jelo v klidu na Kašperk a pak na Keply, odkud by se v pondělí lehčeji jelo na Javor, ale byl jsem přehlasován. A tak se po poledni, když jsme se dostatečně vzdálili od Kašperku rozhodlo, že nestíháme a pojedeme na Kašperk a pak na Keply. Po hodinovém bloudění na muších loukách se rozloučil Kreslík se slovy, že je užitečnější kosit seno. Dlouho jsme s Kašperkem v zádech jeli na Kašperk. Na Keply jsme přijeli za 5 minut 7, kdy končily večeře. Honza se rozloučil, zítra jde do práce. Ráno jsme vyjeli včas na Gr. Arber.Po zastávce na polívku v Žel. Rudě se začalo stoupat a stoupat stále výš. Všichni do toho šlapali, asi proto, že jsem vyhlásil cenu (foto se mnou) pro toho, kdo vyjede kopec bez slezení.

Hovory pod vrcholem. Jelikož všichni jeli kouř, neměli čas na kochání se a focení ani na přátelské pozdravy s německými důchodci, kteří, asi s dobrým vychováním z hitlerjugend, srdečně zdravili a fandili. Nevýhodou se stala má výborná znalost němčiny. Když jsme totiž míjeli německou rodinku, vyslechl jsem následující rozhovor maminky s asi desetiletým synkem. Podívej mami jak herr Karl z BBB krásně jede a jak je štíhlý!! A za ním herr Kalík, jak je rychlý!! A i herr Hombré jede dobře, je tak silný a mohutný. A maminko, ten pán s tím velkým břichem co jede za nimi také vyjede až na vrchol? Ten asi ne Helmutku, ten asi ne. To je Motůrek, ten s nimi kdysi jezdil, ale už netrénuje, tak zaostává. Nakonec jsem se i já vydrápal nahoru a pak jsme tavili brzdy ve sjezdu do Německa, bylo potřeba najet nějaké kilometry, aby to nebyla nuda. Najeli jsme ten den asi 90 km s převýšením 1800, takže nic moc. Naštěstí návrat na Keply jsem mohl jet svou trasu a tempo a tak jsem přežil. Večer už ani nebyla síla se pěkně pohádat s Jirou a šlo se brzy spát. Poslední den byl ve znamení návratu. Kluci jeli po ose do Brd, mně kupodivu ochotně našej Jirka vlakový spoj z Klatov do Prahy, asi se mně chtěl zbavit. Tak jsem najel jen 50 a cestou přemýšlel, že vtom bude od Jirky nějaká kulišárna a pojede třeba jen nákladní vlak.Ale i cesta na uhlí by byla pohodlnější než Kalíkův absolutismus.Naštěstí google tentokrát nekecal a jelo se směr Praha. Celkově se tedy akce vydařila, nejlíp Karlovi, jemuž se bloudění líbí, protože víc natrénuje na Loudání. I mně se to moc líbilo, až je mi líto, že za rok jedu sám.
Ahoj Motůrek.

Hladová Jitka

V sobotu nás hledejte jako fandicí diváky na konci Zoncolanu

Tak jsme doma. Tady je foto.

2 lidé ohodnotili tento článek.